Alla minnen från Julen då jag var liten

Dethär är mina minnen från Julen då jag var liten: Då Misse & Jullu ännu levde o det blev december så samlade vi vita tussar :D Vi trodde det var av Jultomtens skägg för tussarna o Misses päls luktade olika.
Varje jul samlade vi tussarna , vet inte om det var mamma o pappa som lade bomullstussar på golvet eller om det faktist var Misses päls xD Men man kan säga att det var en slags jultradition. :)
 
 
Varje dag i december var jag alltid rädd för att vara uppe efter att pappa hade gått o sova , så jag försökte varje kväll att somna innan 12. Vet ni vad jag var rädd för? ;) Nämligen nissarna! Jimmy (lillebror för dom som inte vet) hade skojjat eller drömt om att han hade gått på wc mitt i natten o då han skulle ut stod tomten o hans nissar där.
Jag trodde ju såklart på det xD
 
 
Varje julafton brukade jag ha jätte tråkigt i väntan på Kalle Ankas jul så jag satte mig o pysslade med julkalendern för det fanns ett pyssel där man skulle klippa ut tomten o så hade jag en mumin kalendern en gång o satt o klippte ut mumin xD
 
Varje julafton då jultomten har delat ut paket så måste jag o mina småbröder (Min storebror behöver inte D: ) dansa i en ring o sjunga en julsång. Såklart e det jag som måste sjunga xD haha
Men förra året behövde vi inte o det var skönt :D 
 

har  ni några braa minnen av julen ?
 
Förra årets julgran! Dock syns inte stjärnan xD 

Nu om ni ursäktar mig så ska jag gå och göra lite julkort :) 
 
 
©My pics om de inte står annat! :3

Kommentarer♥



Ditt namn :
Kom ihåg mig

e-post/e-mail

Din blogg

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0