Hårtips som funkar i mitt hår

  • "Badda" topparna i balsam om dom känns slitna, har "baddat" mina toppar med balsam med hjälp av händerna så dom e helt dränkta med balsam i några veckor nu o att håret e slitet har inte stört mig alls! Känns nästan som att det slitna e borta, men de e det ju inte förstås ;)
  • Tvätta håret varannan dag elr mer sällan. Jag brukar normalt tvätta håret varannan dag men ibland vill jag låta håret vila lite o tvättar det var 3:e dag.
  • Jag använder 2 olika schampon då jag tvättar mitt hår (vet inte om de e bra elr dåligt men håret känns mer rent då) Först tar jag ett för torr hårbotten eftersom jag alltid har det denhär tiden av året. Sen tar jag ett schampo för färgat hår eftersom jag färgar mitt hår. Bästa schampot jag haft är Sunsilk & XZ ... Elvital är ju också braa :)
  • jag lägga i en hårinpackning varje gång jag tvättar mitt hår men ibland skippar jag det (händer ganska sällan) Före jag lägger i den så torkar jag håret lite med handuken o väntar i några minuter, egentligen vet jag inte om de blir så många minuter eftersom jag ALLTID fryser då jag inte står under vattnet + så blir jag alltid rastlös xD Har bara använt Elvital's Color five hårinpackning för den har varit bra, men skulle vilja testa någon annan snart :)
  • Då jag sover variera jag hur jag har mitt hår. Vissa nätter har jag det utsläppt, i fläta eller i en "boll" Läste på någon sida att man ska variera hur man har håret o då man tänker efter så låter det gaanska logiskt ^^
Alla domdär sakerna har jag läst/hört att man ska göra för att håret ska må bra så har testat göra så o det funkar jätte bra på mig :D Känns iaf som att håret mår bra o växer ^^
 
 
 
Stor balsamburk, de e braaa ;)

Bara ifall någon undrade hur mina schampoon, balsam o hårinpackning såg ut :P 
Men XZ schampoot hittade jag inte någon bild på så blev en annan XZ sort som också e jätte bra för torr hårbotten :)
©My pics om de inte står annat! :3

Kommentarer♥
Postat av: Amanda

Vilka bra tips! :)

Svar: Tack! :D
Johanna

2013-04-26 @ 20:29:28
URL: http://Smiilewideeveryday.blogg.se



Ditt namn :
Kom ihåg mig

e-post/e-mail

Din blogg

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0